Flottiljfamilj

Vad är det Avicii har missat?

Kategori: Allmänt

Att jag inte uppskattar house är väl ingen stadshemlighet. Ingen skam i det, alla är olika. Jag kan ändå ha respekt för viss house, typ ur-house som nån obskyr NYC-profil har skapat och som är orginell på något vis. Jag gillar den! Nåja, jag upplever den åtminstone inte som direkt stötande. Jag spontankräks inte. 
 
Men sån där radiohouse, vilka är människorna som gillar den? Vad är det för sjuka jävlar? 
 
Här tänker jag ju naturligtvis mest på Avicii. En still undran - vet inte Avicii att om man blandar house och country så får man schlager? 
 
Och när vi ändå är inne på ämnet. Hur kan man gilla schlager? Denna spaningen är inte jätteorginell men jag upplever det som provocerande när människor har så låga krav på musik och är lättköpta. Typ: "Åh en höjning efter en svängig refräng med en banal text, guu va bra".
 
Nä, här har ni mitt tillfälliga nygamla beroende: 
 
 
 
Och här är ett sprojlans nytt: 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: