Flottiljfamilj

Men käft världen

Kategori: Feminism

Alltså jag är så trött på att världen ska tala om för mig hur jag ska se ut. 
 
Överallt möts jag av träningstips, diettips, tips om hur jag ska "maxa" min mammaträning, tips om när jag ska träna (efter amning, före matlagning, när kidsen kollar på Pippi) och framför allt möts jag av hur jävla viktigt folk tycker att det är. 
 
Snälla killar (läs idioter) som delar bilder på facebook: 
 
 
 
 
Man ba: tack för omtanken gulliga killen, vad kul att du gav mig ännu ett ideal att efterfölja. TACK gullekillen för att du talade om för mig vad du föredrar! 
 
Gulliga killen har även en annan approach:
 
 
Här jobbar gulliga killen lite mer med en allmän bedömning av kvinnliga könet. Han säger att vi alla är fina precis som vi är. Men TACK gulliga killen! Tack för att vi kvinnor får godkänd. En stjärna i kanten. En ok-stämpel i rumpan. Det är nämligen exakt det vi tjejer behöver för att känna oss värda något, att en kille säger det. 
 
Sen halkar man in på Instagram, detta sjuka skyltfönster där vi visar upp våra allra finaste vanor. SNÄLLA VÄRLDEN meddela mig gärna vad du har i din kvarg, tack. Snälla visa gärn hur snygg din kropp är så att alla killar kan godkänna den och du kan känna att du är värd något. 
 
Mitt nyårslöfte: Jag ska bli degig kring magen och känna att det är helt jävla okej. Jag ska sitta och äta socker helt oblygt och ge ett finger till den som ger mig en blick. Käften världen, det är min kropp och jag gör som jag vill. Det är helt oviktigt om någon Snäll Kille™ tycker att jag är "fin ändå". 
 
 
 

Kommentarer

  • Tom Persson säger:

    Intressant... Verkligen intressant att en kvinna, antar jag att du är, kan bli så skitnödig över vad andra tycker och tänker. Hur kan du störa dig så mycket på att andra vill bekräfta, visa eller bara säga vad de tycker. Människor är olika, men de vet du redan hoppas jag. Vissa tycker om pinnar medan andra tycker om lönnfeta personer. Samhället har blivit styrt att män inte får tycka om smala kvinnor för det är ett dåligt ideal och får kvinnor att må dåligt. Så ku vänder männen och säger du är fin som du är och då är det också fel?!?? OMG!?!? Du har säkert inga ideal när det gäller ?män? eller? Hur kan en så pass frispråkig person ha då mycket strunt att säga?

    2014-01-22 | 00:47:13

Kommentera inlägget här: